Maj, 2012

d57 - Spokojnie

Czwartek, 10 maja 2012

17.0

Z racji wolnego (matury) trening zrobiłem rano, coby później sobie dzień ustawić po swojemu.

Na spokojne, tlenowe kręcenie (no dobra, parę przepaleń sobie zafundowałem ;) ) uderzyłem na Wapienicę, później podjechałem do Jaworza, by przez lotnisko i centrum wrócić do domu. 500m przed domem lekkie spięcie na skrzyżowaniu - gość mający pierwszeństwo zwolnił dość znacznie, a ja odczytałem ot jako to że mnie puszcza. Obtrąbił mnie i opieprzył przez okno, no ale co poradzę, żem trochu nieogarnięty? ;) Sorry :)

KategorieKategoria Asfaltem, MTB, Sam Komentarze Komentarze 0 Data 10.05.2012 Top W górę

d56 - Interwały

Wtorek, 8 maja 2012

13.0

Najpierw przez centrum pod Kaufland, żeby zaliczyć jedną serię na podjeździe, później ścieżka zdrowia do Kamienicy, gdzie spotykam gościa z FR.org, rozmowny nie był, toteż przy kolejnym powtórzeniu go urwałem.

Potem koło Zapory, ścieżką wzdłuż rzeki do Wapienicy, lekkie dobicie Recona w Twomarku i do Jaworza Górnego spotkać się z dziadkiem. Trochę pokręciliśmy razem, potem każdy w swoją stronę pojechał. W Jaworzu spotykam Dominika, dwa słowa i jadę dalej.

Powrót po "nowemu" przez rynek i centrum.

KategorieKategoria Asfaltem, MTB Komentarze Komentarze 0 Data 08.05.2012 Top W górę

d55 - Tlenowo po mieście

Niedziela, 6 maja 2012

20.0

Roman

Dzisiejszy wypadzik razem z ojcem. Krótka pętla po mieście, najpierw lotnisko, później przez Kamienicę na Olszówkę, gdzie ja zostaję pogadać z Maćkiem o przyszłości Romana. Oj, niepewnie się rysuje, niepewnie...

KategorieKategoria Asfaltem, Szosówka Komentarze Komentarze 0 Data 06.05.2012 Top W górę

d54 - Deszczowy power

Piątek, 4 maja 2012

14.0

Ależ dzisiaj noga podawała :) A jaki puls ładny :D Ale na głupotę i pogodę nie ma rady... Po kolei.

Plan zakładał podobny dystans po górach do Ujsoł, gdzie to reszta familii aktualnie rezyduje. Na tych 70-80 km wyszłoby około 2000 m w pionie, także słusznie.

Niestety, już wczoraj było praktycznie pewne, że dziś będzie padać, mimo to wstałem o tej 6:15 i po kursie do sklepu po wodę, ruszyłem na Żywiec. Zimno nie było, ale zasnute niebo nie dawało wielkich szans na wykonanie planu.

Po przeskoczeniu za Żywcem w stronę Juszczyny, gdzie zamierzałem wbić się w teren, zaczęło kropić. Nim dojechałem do zjazdu na szlak, padało już dość odczuwalnie. Nie chciałem śmigać w deszczu w nieznanych górach, toteż pojechałem dalej asfaltem z powrotem do Żywca.

Później standardowo - Lipowa, Słotwina, Buczkowice. Na zakończenie pokręciłem się po mieście, spotykając przy tym spore ilości maturzystów :)

A co do głupoty. 500m przed domem, na światłach przyblokowałem odciążony przód i rower pięknie uciekł w bok :/

Przesłuchiwania tegorocznych Sonispherów ciąg dalszy
KategorieKategoria Asfaltem, MTB, Sam Komentarze Komentarze 7 Data 04.05.2012 Top W górę

d53 - Ekspresowy Cygański

Czwartek, 3 maja 2012

(102%)

20.0

Dość późno, bo o 17:50 wskakuję na rower, by wykonać dzisiejsze interwały. Początkowo miała to być wspinaczka na Szyndzielnię, jednak relacja Dawida o ilości ludzi skutecznie mnie doń zniechęciła.

Pojechałem więc do Cygana, gdzie nieco zmodyfikowałem standardową pętlę pod kątem długości interwału.

Na zakończenie śmignąłem pod Dębowiec, by zobaczyć od drugiej strony jak wygląda wycinka pod "ośrodek narciarski":

Nie pamiętam kiedy to ostatni raz był tu śnieg nadający się do jazdy na deskach. Fuckin logic :/

Później obok Hali pod Dębowcem, gdzie grał Kult, a na zakończenie rozkręcająca rundka po centrum.

Skoro w transporcie na Turbacz z zacisku sztycy zeszła dość brzydko anoda, nie miałem oporów aby założyć taki, ułatwiający życie patent:

Już widać, że się przyda ;)
&hd=1
KategorieKategoria Cygański, Teren, MTB, Sam Komentarze Komentarze 0 Data 03.05.2012 Top W górę

d52 - Turbacz, acz, acz

Wtorek, 1 maja 2012

24.0

Dzisiejszy wyjazd zaczął się o godz. 4:50 pikaniem alarmu w Sigmie PC15. Względnie nieśpieszne ogarnięcie się, śniadanie, sprawdzenie zawartości plecaka i 6:15 wpinam się w zatrzaski.

6:15 a już tak ciepło!

Kiedy przyjechałem pod Gemini, okazało się, żem ostatni, a chłopaki już popakowali się do przyczepki busa załatwionego przez Grzesia.

Jakoś się zapakowaliśmy, i wesoły autobus ruszył. Siurpauzę robimy w Jordanowie, gdzie zaopatrujemy się w obowiązkowe BigMilki i banany.

Po przerwie nasz transporter jakby stracił werwę na podjeździe, kopcąc spod maski przy tym obficie.

Kolejna pauza, szybki werdykt - trzeba dolać płynu do chłodnicy. Rundka po okolicznych domach, woda się znalazła, ale okazało się, że zagotowany płyn wytwarza cholernie duże ciśnienie:

Trwało to dobre 15s

Zjechaliśmy do Rabki, gdzie się rozpakowaliśmy, szybka przebiórka w klamoty rowerowe i wio.

Banan jak można przypuszczać, długo w takim układzie nie wytrwał ;)

Podjazd zaczyna się stromym asfaltem, przechodzi w szutrówkę:

Jeszcze mają siły tak cisnąć ;)

Ta z kolei szybko przechodzi w standardowy, kamienisty szlak.

Widoczki nie do pobicia, Tatry nawet telefonem upolowałem :)

Na Obidowej obowiązkowy kurs do schroniskowej umywalki, by napełnić suche już bidoniska.

fot. Dawid

Później robi się ciekawie - pojawia się śnieg i pośniegowe błoto, toteż mina nam nieco rzednie, ale po kilkunastu minutach zaczyna nam być to obojętne - przynajmniej w butach chłód ;)

Po niekrótkiej walce z zastanymi warunkami docieramy na coś, co mogłoby się nazywać Polaną pod Turbaczem, ale czy tak jest, to nie wiem. W Gorcach byłem raz pierwszy, ale z całą pewnością nie ostatni. Tak cienkiej granicy między ruchliwym szlakiem, a kompletną ciszą jeszcze nie spotkałem.

Ekipa przy schronisku na Turbaczu
fot. Dawid

Po chwili popasu ruszamy do schronu na Turbaczu, walcząc po drodze z pozostałymi płatami śniegu. Na górze odpoczynek, przemyślenie koncepcji na dalszą jazdę i powrót na polanę.

Dalej kierujemy się na Kudłoń, przed którym czekał na nas meega podjazd - Paweł donosił o 24% nachyleniu, na szczycie odpoczynek, chwilę gadamy z napotkanymi Krakusami i ruszamy dalej świetną ścieżką wśród kosówki. Piękna, mega przyjemna, no i szybka sprawa.

Później czekało na nas coś, co jajcarze z GPN nazwali "scieżką szutrową", a okazało się że wyspana była Ci ona kamulcami. Z dwojga złego nie było to najgorsze, bo jak później się okazało, droga prowadziła po dość dużych kamieniach, co wyszło, kiedy kamulce się skończyły ;)

fot. Dawid

Na zakończenie Maciek wyłapał gwoździa, a później zjechaliśmy na asfalt. Kilka podjazdów, zjazd w terenie i lądujemy w Rabce na rybie.

Po powrocie do BB mycie Kata u Maćka i powrót do domu już po ciemku - dojazdów było w sumie 7 km.